Welcome
Velkommen til Gøgereden

Lige nu ser du vores forum som gæst, hvilket giver dig begrænset adgang til forummet. Ved at tilmelde dig vil du få adgang til at skrive indlæg, kommunikere privat med andre medlemmer, deltage i afstemninger og meget andet. At blive medlem er hurtigt, simpelt og gratis, så bliv medlem!!

hash misbrug

Hvis du vil skrive om hvordan du installerer et methamfetamin-laboratorie i din dagligstue, fralægger vi os ethvert ansvar

Redaktør: Samina

hash misbrug

Indlægaf michael1981 » 15 maj 2010, 03:37

hey. jeg har siden jeg var en fjorten femten år. røget hash hver dag. i starten var det sammen med vennerne. men som årene gik blev det mere og mere for mig selv. og nu er vennerne væk og jeg ryger mere end nogensinde. er nu helt klar over mit problem. men får ingen medicin for mine psykiske problemer. så det er selvmedicinering. det hjælper dog ikke snare tvært imod. men kan ikke stoppe selv har prøvet de sidste to år har også været i behandling for det men da jeg blev hjemløs smækkede komunen kassen i med ordene du er ikke længer borger i denne komune så vi kan ikke hjælpe dig. tak for kaffe siger jeg bare hvad så med mine børn de er stadig borgere i den komune. mine problemer er nu så omfattende at jeg ikke ser mine børn. dels på grund af min psyke og dels på grund af mit misbrug. føler mig fortabt og uden nogen vej tilbage.
michael1981

Re: hash misbrug

Indlægaf forstyrret måske » 15 maj 2010, 22:21

Hej M.
Jeg anbefaler dig at gå til din læge og få en henvisning til afdeling 22 på sankt hans.
Det er et døgnafsnit for misbrugere , som også har en psykisk lidelse.
Min kæreste har været der pga hashmisbrug , haspsykose og depression. De fandt ud af at han ryger pga angst og nu går han i behandling for det.
Personalet var søde og terapien fornuftig.
Min kæreste røg også fra teenageårene og ku ikke tåle det mere. Han har fået et godt forhold til sine børn efter behandlingen.
Held og lykke. Ps der er lidt ventetid men det er det værd.
Kh mig
forstyrret måske

Indlægaf michael1981 » 16 maj 2010, 18:54

hvor ligger det??? tusind tak for interessen
michael1981

Indlægaf vegan » 17 maj 2010, 09:26

Skt. Hans ligger ved Roskilde :-)
Der findes flere behandlingssteder rundt omkring i landet, og du er nødt til at tage kontakt til lægen og være helt ærlig omkring dit problem, så du kan blive henvist til behandling for dit misbrug.
Første skridt på vejen er den bevidsthed som du allerede har: At vide, at det er selvmedicinering :-)
vegan

Indlægaf Samina » 02 aug 2010, 11:11

Hej Michael

Det er godt nok lang tid siden du har skrevet, og jeg ved så ikke, om du er kommet i en eller anden form for behandling for dit hashmisbrug. Jeg kan til orientering fortælle, at alle misbrugere kan henvende sig direkte til det misbrugscentre de hører under, direkte fra gaden... altså udenom kommunen, da misbrugscentret efter henvendelse selv vil tage kontakt til din kommune, hvis behandling syntes muligt for den enkelte. Jeg har oplevet, at misbrugere, som henvender sig direkte til kommunen er blevet afvist, og det syntes jeg ikke kan være acceptabelt. Mit råd er, tal med en professionel, da ikke alle sagsbehandlere har viden, om sygdommen afhængighed.

Kærlig hilsen
Samina
Samina
Moderator

Geografisk sted: Sjælland

Tilbage til Misbrug af alkohol og stoffer